سایر محصولات

هوشمند سازی منازل و سازمان ها

خانه هوشمند چیست؟


پیشرفت روز افزون در عرصه صنعت هوشمندسازی ساختمان، آسایش و رفاه خانه را همراه با صرفه جویی در مصرف انرژی به ارمغان آورده است.خانه ای که مانند یک خدمتکار تمامی سعی و تلاش خود را می کند تا بیشترین خدمت را برای شما انجام دهد و شما بیشترین لذت را از داشتن آن بچشید.خانه حضور شما را حس می کند ، تغییرات گرمایشی و سرمایشی را متوجه می شود ، علایق و سلایق شما را میداند و خود به صورت خودکار به عنوان دستیار شما فرامین لازم را به اثاثه خانه صادر می کند. خانه هوشمند عادت سرمایی و گرمایی شما را خوب می شناسد و قبل از اینکه از سرما یا گرما کلافه شوید دمای مورد نظر شما را فراهم می سازد. این امکان باعث می شود تا وقتی در منزل نیستید انرژیی با ارزش هدر نرود. پس ساختمان شما به نوعی صرفه جویی هم می کند. حتی می توانید میزان مصرف انرژی خود را مشاهده کنید و یا هنگامی که سیم کشی منزل شما دچار مشکل شود و بار اضافی وجود دارد از آن مطلع شوید
روز سختی داشتید؟نظرتان با تماشای یک فیلم جذاب چیست؟ می خواهید بروید پرده ها را بکشید و چراغ های اضافی را خاموش کنید تا نور به میزان نیاز شود؟ دنبال کنترل تلویزیون می گردید؟ صبر کنید این همه کار لازم نیست! شاید میپرسید چرا؟ خب پس هنوز نمی دانید خانه هوشمند شما چه کارهای خارق العاده ای میتواند بکند. در کمال آرامش روی کاناپه لم دهید و با فشردن یک دکمه معجزه هوشمند سازی را ببینید. تمام این سناریو توسط خانه هوشمند شما اجرا می شود.
خانه هوشمند، کلمه جدیدی که امروزه ممکن است به گوش بسیاری از ما خورده باشد، قبلا فقط در فیلم ها و سریال های علمی تخیلی ابزارها و ساختمان هوشمندی را می دیدیم که صاحبخانه به راحتی و با فشردن یک دکمه بسیاری از اعمال را انجام می دهد. یک خبر بسیار خوب اینکه دیگر واژه خانه هوشمند از فیلم ها به واقعیت زندگی واقعی آمده و خبر شگفت انگیز دیگر اینکه، هم اکنون این تکنولوژی جدید در ایران نیز برای افراد مختلف امکان پذیر می باشد. و به زودی همچون سایر تکنولوژی ها همه گیر و فراگیر خواهد شد.
مزایای هوشمند سازی ساختمان

  • آسایش و رفاه
  • کنترل مرکزی و از راه دور
  • بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی

تجهیزات خانه هوشمند

  • سرمایش و گرمایش هوشمندبراي كنترل سيستم سرمايش و گرمايش كه به وسيله دستگاه تهويه مطبوع انجام مي پذيرد دماي پيش فرض توسط كاربرتنظيم گرديده دمای خواسته شده شروع به فعاليت مي نمايد. دراين حالت زماني كه دماي فضاي مذكور به حد مطلوب رسيد فرمان توقف فعاليت سيستم سرمايش و گرمايش توسط برنامه از پيش تعيين شده صادر مي گرددكه منجر به كاهش مصرف انرژي مي انجامد.
  • اعلام یا اطفاء حریق

امروزه از سیستم ها ی اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود تا خسارتهای ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حدالامکان از تلفات جانی جلوگیری شود. برای تشخیص حریق از اثرات سه گانه آن یعنی دود و حرارت و شعله استفاده می شود. به طور کلی سیستم های اعلام حریق در دو نوع آنالوگ و آدرس پذیر ساخته شده اند.

  • سیستم هوشمند تجهیزات صوتی وتصویری

در خانه هوشمند ديگر نيازي به استفاده از ريموت IR جهت روشن و خاموش نمودن تلويزيونها و LCD ها و يا اسپليتها نخواهيم داشت. اين قابليت درسيستم هوشمند وجود دارد كه مي توان كدهاي ريموت هاي كنترلي مختلف را به كليدهاي هوشمند انتقال داد و تغييرات هريك از دستگاهها را از هركليد در هر فضا اعمال نمود و يا در سطح بالاتر،شما ميتوانيد با استفاده از صفحه نمایش لمسی هاي پرتابل و تبلت ها كليه ريموت هاي وسايل الكترونيكي مورد استفاده خود را بصورت يكجا در اختيار داشته و تنها با يك كليك به مديريت هريك از آن وسايل بپردازيد.

  • کنترل هوشمند روشنایی
    سيستم هاي روشنايي، سهم عمده ای از مصرف انرژي در يک ساختمان را شامل مي شوند. در يک سيستم هوشمند ساختمان با بهره مندی از سنسورهای حرکتی، سنسورهاي تشخيص نور محيط و نصب كليدهای هوشمند علاوه بر امكان تنظيم ميزان نوردهی محيط، مصرف انرژی تا حد چشمگيري كاهش مي يابد. بطور كلي امكاناتي كه در راستای كنترل روشنايی در يك خانة هوشمند در اختيار كاربران قرار مي گيرد را کنترل هوشمند روشنایی می گویند.

 

  • اتوماسیون فضای سبز ، باغچه

دیگر نگران آبیاری باغچه خود نباشید در سیستم خانه هوشمند باغچه شما قابل برنامه ریزی هست طوری که این سیستم به نوع گیاهان شما حساس باشد و آداب نگهداری هر گیاهی را به صورت جداگانه رعایت کند . بعضی گیاهان را صبح آبیاری کند بعضی را بعد از ظهر نیم ساعت آبیاری کند و بعضی را فقط مرطوب نگه دارد. تصور کنید که آبنما ، نورپردازی ، رقص نور و آبیاری به صورت هوشمندانه ای عمل کند و با توجه به میل شما عمل کنند.دیگر نیازی ندارید که همیشه چراغ ها را تا پاسی از شب روشن نگه دارید و بعد خود شخصا آنها را خاموش کنید . سیستم می تواند به صورت اتوماتیک با توجه به ساعت ، روزهای هفته ، میزان روشنایی کارهای از قبل تعریف شده را انجام دهد یا اینکه با فشار یک دکمه یک سناریوی مشخص را به انجام برساند.

  • پارکینگ هوشمند و مکانیزه

امروزه پارکینگ ها در ساختمان ها به عنوان جزء لاینفک محسوب می گردند و به گونه ای حتی برخی از این ساختمان ها در قالب پارکینگ طبقاتی اجرا می گردند. این پارکینگ ها متناسب با نوع بهره برداری به سیستم های مختلفی نیاز دارند. به طور خلاصه فرآیند بهره برداری از پارکینگ ها را برای استفاده کنندگان به شرح ذیل می توان خلاصه نمود :اطلاع از وضعیت پارکینگ،صف ورود به پارکینگ،کنترل دسترسی به پارکینگ ،هدایت شدن به خلوت ترین مسیر و نزدیک ترین محل پارک منطبق با تعریف و یا نیاز راننده،هدایت شدن به سمت نزدیک ترین راه انتقال به طبقات،راهنمایی جهت پیدا کردن خودروی پارک شده،هدایت به سمت نزدیک ترین درب خروج،پرداخت هزینه پارکینگ،امنیت در هنگام خروج،صف خروج،حفظ امنیت در هنگام خروج

  • سیستم پرده برقی/ کرکره/ سایبان/درب هوشمند و اتوماتیک


با استفاده از سيستم خانه هوشمند مي توان براحتي انواع مدلهاي پرده برقی، كركره و سايبان را براحتي و با روش هاي مختلف كنترل نمود. شما با اين سيستم مي توانيد با بهره گيري از كليدهاي هوشمند و صفحه نمایش لمسی در قالبهاي دستوري مختلف همچون دستور مستقيم ، سناريو و يا حتي با گوشی هوشمند و وب از راه دور نيز آنها را كنترل نماييد. در سيستم هوشمند پرده برقی در صورت تمايل كاربر بصورت اتوماتيك در زمانهاي مختلف و يا تحت عواملي همچون تمايز شدت نور داخل و خارج ساختمان و يا شدت گرماي محيط باز و بسته شوند بدون آنكه نياز به صرف وقت و انرژي خاصي جهت مديريت وضعيت پرده ها باشد.

  • اتوماسیون استخر و جکوزی هوشمند

یک ویلا که مجهز به مجموعه استخر می باشد را در نظر بگیرید. قبل از ورود به ویلا تمامی سیستم ها خاموش و آب استخر کاملاً خالی می باشد، شما بعد از ورود باید آب را برای پر شدن استخر باز کنید، سیستم تصفیه را روشن کنید و برای رسیدن دمای آب به مقدار مساعد چند ساعت صبر کنید تا سیستم های گرمایشی کار خود انجام دهند.با بکارگیری و تجهیز استخر به سیستم هوشمند، تنها کافسیت قبل از حرکت با زدن یک گزینه بر روی تلفن همراه خود دستور آماده سازی استخر را صادر کنید. پمپ های آب روشن می شوند، شیر های مربوط به هر بخش باز شده کار آبگیری آغاز می شود بعد از رسیدن آب به مقدار نیاز شیرها به تدریج بسته شده و آبگیری متوقف می شود. سپس سیستم تصفیه با بررسی و آنالیز سلامت آب به صورت هوشمند اقدام به تنظیم سلامت آب می کند. و در نهایت سیستم هوشمند دمای آب ایده ال شما را تنظیم کرده و هنگام ورود شما کلیه امور انجام شده و مجموعه قابل استفاده می باشد.

  • دوربین مداربسته و سیستم کنترل امنیتی و حفاظتی

برقراري ايمني و امنيت در يك ساختمان مسكوني همواره يكي از دغدغه هاي ساكنين بوده است. در يك خانه هوشمند علاوه بر سيستمهاي پسيو نظير آژيرها و زنگ های هشدار، سنسورهاي حضور، سنسورهاي تشخيص شكسته شدن شيشه و سنسورهاي درب و پنجره -سيستمهاي اكتيوي نظير شبيه سازي حضور نيز در بحث سيستم امنيتي وجود دارند.

 

Visits: 613

1 thoughts on “هوشمند سازی منازل و سازمان ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *